Thursday, January 20, 2011

~Keluarga Bahagia~

En3 cik mory-mory kali ni tentang keluarga bahagia...
(rindu my family sebenarnya..s0b3..;()


*jeng3...*

(Ni lah dia insan yang ku sayang dulu, kini dan selamanya. Suka duka kita tetap diigati. Jasa mu Nenek tercinta tak pernah aku lupakan....Terima kasih Nek.....Lurve u so much,,,,,,!!...Muah3!!!!!)


(suatu ketika dahulu....Along sangat-sangat rindukan wajah ayah yang dulu.....Sedang ku *khusyuk* menyediakan entry ini, tiba-tiba je Ayah call... Sungguh Along terkejut, terharu...rupa-rupanya rintihan dan suara hati kita seiring seakan-akan mengetahui bahawa hati ini sangat-sangat rindukan Ayah..Ayah hati kita sama merindui walaupun tak dapat diungkap dengan kata-kata tetapi tutur bicara antara kita walaupun sekejap merungkai segalanya.....MasyaALLAH...Hati ini sungguh EGO untuk melafazkan kalimat "ALONG RINDU AYAH"...Tapi Ayah percayalah Along sayang, rindu ayah sangat2...!!)

(dan kini semuanya telah berubah dengan sekelip mata sahaja Ayah, Semuanya telah merubah segala-galanya Ayah. Tetapi Along nak Ayah tahu kasih sayang Along tak pernah berubah walaupun kita berjauhan, Ayah tetap di hati Along. Along sangat-sangat rindukan Ayah yang dulu boleh ketawa bersama dan kini tawa Ayah diiringgi dengan tangisan. Tapi percayalah suatu hari nanti tangisan tu akan berubah kepada senyuman Ayah yang menjadi pengubat rindu Along..InsyaALLAH..Moga dipermudahkan olehNYA...AMIN..)

(Ibu, Emak, Mama, Ummi, Mummy mom.......Panggilan keramat bagi seorang insan bergelar ibu sangat Along sanjung tinggi. Tidak ternilai harganya setiap pengorbanan yang dilakukan walaupun suatu ketika dulu kita pernah dipisahkan. Mungkin perpisahan "bumbuung" tetapi hati emak tetap di hati Along. Segala keperitan  dan dugaan yang emak tanggung sekarang akan menjadi kekuatan bagi emak. Along tahu emak kuat walaupun emak tak pernah bercerita akan beban yang emak tanggung. Sayang emak..... )


(yang ni pulak Angah!!.....Jauh di sudut hati, aku memang sayang sangat-sangat adik2 aku..tapi tu lah ego kan...."Angah jangan benci Along sebab kalau buat sesuatu yang Angah tak suka bukan bermakna Along marah Angah tapi sebab Along sayang adik Along. Along ada sorang je adik pompuan...Angah je...!..Mungkin sekarang Angah tak paham lagi situasi Along....Mungkin suatu hari nanti Angah paham jugak...Masa akan menentukan segaanya.....Along nak Angah belajar rajin-rajin, kita bantu Ayah n Emak kita.....Mak Ayah sangat-sangat perlukan kita, dorang tak nak apa2 dari kita ngah cuma kejayaan kita,,,,,,Satu pesan Along, Angah tahun SPM so jangan main-main...Ni semua penentu masa depan Angah jugak..OK!!...Sayang Angah!")



(Haaa!!!!....ni Her0 family aku!!....sorang-sorang adik lelaki aku....Sangat nakal, degil dan agak manja tapi kena pada tempat..hahahaha....Adik seakan-akan mengerti apa yang berlaku dalam keluarga kita kan dik..Adik kan dah besar,,,hero mak ngan ayah!..Mesti adik tak kan hampakan harapan mak ayah kan.....Adik..Along nak adik jaga mak ayah elok-elok sebab Along ngan Angah duk hostel so orang yang paling dekat ngn mak n ayah adalah adik....Adik jangan salah paham ok.....along n angah sedang "berjuang" mencapai cita-cita dan akan menghadiahkan mak ayah kita dengan kejayaan. InsyaALLAH....adik pon sama. Sayang adik....)


~ok......ni lah serba sedikit tentang insan-insan yang aku sayang..
yang selalu menjadi pengubat rindu aku tika berjauhan...
mereka tetap di hati ku dulu, kini dan selamanya.....
.....LURVE U ALL...
~


No comments:

Post a Comment