Friday, February 25, 2011

Rahsia Hati Siapa Tahu..

Assalamualaikum w.b.t
Kepenatan masih terasa walaupun terasa rehat dah cukup tapi ada something yang buat aku sadis sangat2..Baru hari ni terasa kesadisan tuh..Macam tajuk ni jugak "Rahsia Hati Siapa Tahu", tuh lah yang aku rasa sekarang.Tak tahu nak cerita kat sape2 sebab aku akan dipersalahkan (kenapa cari masalah lah, kenapa bijak sangat macam tuh, kenapa gitu, kenapa gini,,,dan kenapa)Susahnya nak cakap!!!!!!!!!!!!!! Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Dulu ditinggalkan, kemudian meninggalkan dan ditinggalkan kembali....pilu sangat hati nih!...orang yang disayangi tinggalkan kita, orang menyayangi pun tinggalkan kita,,,sungguh aku tak pandai menghargai orang yang sayang atau menyayangi! Bila ego menguasai diri semuanya di nafikan, ditolak tepi, melarikan diri mungkin selsesai masalah tapi tidak, sekarang terkenang, terngiang2......
Susah memaafkan orang yang menyebabkan orang seterusnya dipersiakan dan tak mungkin semuanya akan menjadi kenyataan seperti dulu lagi
Tapi kenapa masih diingat yang dah pergi?! 
Kenapa terlalu mengharap pada yang tak sudi?
Tinggalkan pada yang menanti?
Adilkah?
Akhirnya semua tuh hanya mimpi dan tak kan mungkin jadi kenyataan bila semua yang diharap dan mengharap kembali pada pilihan sendiri..
Sungguh sekarang baru aku terasa jahatnya aku..
Terlalu mengharap untuk suatu yang tak kan menjadi milik kita buat selamanya..
Hati bagaikan mengerti bila titisan air mata berlinangan...
Mungkin betul jugak orang kata.."kita mungkin akan berjumpa dengan orang yang salah dulu kemudian barulah disebaliknya"..
Cinta yang tulus hanyalah pada yang maha esa,,so..kembalilah pada yang benar,,!!
Aku boleh!!..
Sekarang mungkin bukan masanya lagi untuk semua tuh. mungkin suatu percubaan yang mendatangkan 1001 pengajaran dan kenangan manis..
Hargailah yang menyanyangi...
Menghampakan orang lebih teruk daripada memberi harapan kerana memberi harapan mungkin ada satu peluang baginya tapi menghampakan mungkin kita akan dihampakan!!
Hati ini tiada lagi yang memiliki dan dimiliki melainkan yang maha esa dan juga kedua ibu bapa terchenta,,
Maafkan along mak ayah,,,,along buat benda yang tak sepatutnya,,along ingkar nasihat mak bila mak cakap "jangan lagi along kan masih belajar, kejarlah cita2 tuh dulu sebelum cinta"
Tak kan lari yang semua tuh..kata mak,,,along ingat walaupun along still buat benda yang mak tak bagi tuh..
Tapi sekarang along betul2 nak betulkan nawaitu along kat sini untuk mengejar cita2 dulu...
Maafkan along mak ayah...:(

~SEKIAN~


No comments:

Post a Comment