Friday, April 8, 2011

Gembiranya Hati ini..

Assalamualaikum w.b .t

(dah tersangat lama tak post somethg sebab mood sentiasa menghalang......terima je..)

Huh!!....nafas lega....nak tahu kenapa??
Kesakitan dan keperitan yang ditanggung dalam masa yang sangat singkat menginsafi diri ini tatkala didatangi dugaan dan ujian pada insan yang lemah ini..
(ayat macam skema tapi tu lah hakikatnya..)

Selepas BIG (ketahanan mental dan fizikal, kesabaran semua ada...........terima saja..), then, CUTI MID SEM (tiba pulak musim hujan,time tu lah nak deman dengan teruknya,,,,,,,terima lagi...tabah even merungut...), pastu PBS pulak (ni lagi satu yang realiti berlaku....menumpang di rumah kawan di GANU %perasaan tuh tak yah nak kata lah memang tersangatlah malu untuk berkomunikasi dengan parents dia...tapi nak buat macam mana juz be myself.....take time ok nak ubah semua tuh...bukan senang...even dah ramai yang soksek3 sana sini yang aku denganr tentang kekurangan aku ni.....tapi terime je lagi.....time PBS tuh 1 week..fuh memang sangat menguji diri aku ni yang tersangatlah tak sukakan budak-budak di sebabkan pengalaman hidup....so mula-mula aku rasa sangatlah susah tapi bila dah ada di situasi sebenar secara otomatiknya aku SANGAT3 lah suka kat dorang2 tuh....YA ALLAH nikmatnya bersama-sama mereka,,,,ok! mulai sekarang aku nak delete mind set aku nih yang budak2 tuh sebenarnya baik cume kenakalaan dorang tu je menguji menguji tahap kesabaran aku nih....OK!...selesai.....lepas PBS...dah start semula kuliah macam biasa tapi 1st week tuh lah terasa tersangatlah BZ BODY ok sebab minggu tuh kena anta asemen.....huh!!.......terima je.....hahaha even ponat badan den........(kesannya turun berat badan yang sangat2 susah nak naik semula nih..frust gilaa...) %)

OK!!..selesai anta asemen...now...TIME nak ciapkan report portfolio PBS n fail2 lain2...WOW!!..ni sangatlah mencabar.....nak dapatkan kerjasama dari dak2 kelas untuk handout2 presentation tuh bukan perkara mudah...sebab setiap orang ada PERANGAI nya tersendiri..TAPI syukur Alhamdulillah semuanya OK lah setakat ni....TIBA-TIBA....memang tak disangka ada satu hari tuh kan2...aku TERCEKIK TULANG AYAM..Fuhhhh!!!..macam tak percaya je kan.......memang seksa Tuhan je tahu!macam2 cara aku buat tapi agak susah jugak lah nak lepas tuh.....last2 aku tawakal je.....berdoa dan berserah semoga dipermudahkan TULANG EMAS tuh untuk bersemadi di dalam sanubaru ku....huh!!...haha.......Alhamdulillah satu KEAJAIBAN telah berlaku selama aku menahan kesakitan tuh tiba2 je TULANG EMAS tuh lepas dari tekak ku......Hilang segala kesakitan.......Syukur sangat!!.........TAPI ianya tak kan berakhir dengan semudah tuh....mungkin Tuhan nak uji lagi aku.........Terima dengan hati yang REDHA dan berfikiran positif bahawa ALLAH akan menguji hambaNYA yang mampu mengharunginya.......Kesakitan GIGI yang teramat lah sakit tuh tak dapat dibayangkan...ornag kata sakit yang TERAMAT sakit kat dunia adalah SAKIT GIGI n SAKIT ORANG PEREMPUAN NAK BERSALIN....tak tahu lah betul ke tak tapi yang SAKIT GIGI tuh memang betull...Terima kasih yang tak terhingga kepada sahabat2 ku yang membantu aku n gigi aku ni untuk sembuh....bukan main manja lagi GG nih....SABAR jela........(terima ujian dengan hati yang positif n jangan sesekali merungut...!!! )

OK..dah habis.........SEKIAN....

thanks 2 SAHABAT2 (mi2.k.ba.tt.anth )...
susu sayang korang semua......:)




No comments:

Post a Comment